. . .
.
   
.
.

SCHOOLVISIE

1. ONZE NAAMKEUZE

Een fontein doet ons denken aan ‘leven’. Water is noodzakelijk om in leven te blijven. Het geeft ook een gevoel van rust, van tot zichzelf komen, van even te herbronnen.

Een fontein kun je hebben in allerlei vormen. Je hebt rustig kabbelende fonteinen, fonteinen met hoog opspuitend water of fonteinen die hun water eventjes de lucht insturen om daarna verder te stromen volgens hun eigen weg.

Kinderen brengen ‘leven’ in ons leven. Voortdurend omringd zijn door kinderen doet ons nadenken over het leven. Deze kinderen geven ons een reden om ons te herbronnen, om even dieper in te gaan op de waarden in ons leven en de waarden die we willen doorgeven.

De kinderen die ons zijn toevertrouwd zijn ook van verschillende aard. Sommigen kabbelen rustig door hun leven, kennen weinig zorgen en geven ook weinig zorgen. Anderen hebben het wel eens moeilijk, maar door de correcte aanpak en het geduld dat wij met hen hebben, stromen ze in hun leven zonder problemen. De laatste groep, dat zijn diegenen waar we het wat moeilijk mee hebben. Ze zijn soms onbereikbaar voor onze goede zorgen en goede wil om hen te begeleiden. Het enige wat we kunnen doen is proberen hen op te vangen en hen met raad en daad bijstaan.

Zoals een fontein leeft en verschillend spuit, zo ook zijn onze kinderen levendig en verschillend, maar samen vormen we één school, één levensgroep en om goed vooruit te kunnen, moeten we leren leven met verschillen en hen allen een kans geven.


2. ONZE KEUZE VAN HET LOGO

Toen we enkele jaren geleden kozen voor de naam ‘FONTEIN’ werd er gewoon een mooie tekening van een fontein bij de naam gevoegd.

Nu dat onze school volledig vernieuwd wordt, vonden wij het tijd om ook uit pakken met een weldoordacht logo.

En hier is het dan…

1. het woord:

-   De speelse schrijfwijze toont aan dat wij met jonge kinderen te maken hebben.

-   De t in fontein verwijst naar onze katholieke school. (kruis)

-   De verschillende kleuren die gebruikt worden laten ons zien dat onze school uit individuen gevormd wordt, maar toch een eenheid biedt.

-   Het woord draagt de druppels.

2. de druppels:

-   3 druppels: We hebben kinderen die begaafd zijn, kinderen die in de middenmoot zitten en kinderen die het wat moeilijk hebben.

-   3 druppels: Het schoolbestuur, de schoolraad, de ouderraad en vriendenkring

-   3 druppels: de leerlingen, de ouders, het personeel van de school

We hopen dat iedereen zich terugvindt in deze drie druppels en zich gedragen voelt door en thuis voelt in :  ‘De Fontein’

ONZE MISSIE

Doe aan een ander wat je graag hebt dat men aan jou doet.

Ons pedagogisch project.

We verwachten van de ouders dat ze loyaal achter de identiteit en het pedagogisch project van onze school staan.

Hier vindt u een beschrijving van de uitgangspunten van ons project.


De uitgangspunten van onze christelijke identiteit.

Wij zorgen voor een degelijk en samenhangend inhoudelijk aanbod.

We kiezen voor een doeltreffende aanpak en een stimulerend opvoedingsklimaat.

We werken aan de ontplooiing van elk kind, vanuit een brede zorg.

.
.

Wie zijn we?

Onze vrije basisschool 'De Fontein' richt onderwijs in
voor zowel kleuters als leerlingen uit de lagere afdeling.

Waar vindt u ons?

4e Reg. Karabiniersstraat 9
8980 PASSENDALE
tel.: 051 / 77 00 49
fax: 051 / 72 56 85
e-mail: info@vbsdefontein.be

info@vbsdefontein.be  |  powered by duotix  |  links  |   Inloggen
.