Wij zorgen voor een degelijk en samenhangend inhoudelijk aanbod.
We staan stil bij wat kinderen moeten leren om op te groeien tot ‘goede’ mensen. De
uniekheid van elk kind staat voorop. Ons aanbod is gericht op de harmonische
ontwikkeling van de totale persoon: hoofd, hart en handen.
Doorheen ons aanbod brengen we kinderen in contact met alle componenten van de cultuur:
· taal en communicatie, muzisch, cijfers en feiten, techniek, samenleven, verleden en heden,
· zingeving aan de wereld.
In dit aanbod vinden we een verticale samenhang: de logica van de leerlijn: het ene volgt
logisch uit het andere en er wordt verder gebouwd op hetgeen reeds gekend is. De
horizontale samenhang zorgt dat voor het geheel. Alles wat er geleerd wordt, wordt
toepasbaar in verschillende leergebieden en leerdomeinen.
We willen ook oog hebben voor het ‘zijn’. Het is niet voldoende dat de kinderen weet
hebben over zaken, of dat ze vaardigheden kunnen toepassen, ze moeten alles kunnen
plaatsen in hun leven. Het geleerde moet zinvol zijn.
• We proberen een kind harmonisch te laten ontwikkelen: hoofd, hart en handen, de ontwikkeling van de totale persoonlijkheid is belangrijk.
• We laten ze kennis maken met alle componenten van het leven: taal, muziek, cijfers, techniek, samenleven, verleden en toekomst alsook zingeving aan de wereld
• De leerkrachten stemmen op elkaar af zodat er een leerlijn zit in alles wat aangebracht wordt.